Start Blog

Az igazságot élni kell, nem tanítani.
/Hermann Hesse/

Nem fogunk megbocsátani

2018. április 03. 15:59 - _start_

Unjuk már ezt. Elég volt az értelmiség és a középosztály hamis, békét hirdető retorikájából. Hallgathattuk ugyanezt a baromságot negyven évig, az is milyen jó volt. Ez semmi más, csak a könnyebb út. Ha megbocsátunk, nem kell szembenéznünk azzal, hogy mit nem tettünk meg azokért, akiken igazán átgázolt az elmúlt 28 év.

Könnyű megbocsátást adni úgy, ha tőlünk semmit nem vettek el. Könnyű annak, akinek van munkája. Könnyű annak, akit rendesen ellátnak a magánkórházakban. Könnyű annak, aki vállalhat gyereket. Könnyű annak, akinek minden politikai kiállása visszhangtalan, így veszélytelen is marad.

Köszönjük, magyar értelmiség, ha megint ennyire futja, lehet arrébb állni. Mert mi nem fogunk megbocsátani. Nincs miért.

Ebben az országban pont azért nincs béke, mert az értelmiség mindig gyáva békét akart. Igazság helyett. Ezzel elérte, hogy a választások ne szóljanak másról: éppen ki lopja a kisebbet. Vagy hova lopja. Egymást is megveszik, miért ne tennék, csak annyi a lényeg, hogy egyiküknek se jusson később eszébe elszámoltatni a másikat.  

Ezért igenis ki kell osztani azokat a pofonokat.  

Béke akkor lesz, ha végre börtönben lesznek azok, akik szervezetten szétlopták ezt az országot.

Béke akkor lesz, ha végre börtönben lesznek azok, akik tisztességes emberekről, rokonaikról, barátaikról  írtak jelentéseket.

Béke akkor lesz, ha végre börtönben lesznek azok, akik miatt mások meghaltak a brutális állapotban lévő kórházainkban.

Béke akkor lesz, ha végre börtönben lesznek azok, akik miatt ma vidéken még mindig a tízezer forintos évi kétszeri Erzsébet-utalvány jelenti a megváltást.

Minden, feleslegsen békét hirdető írás tovább nehezíti, hogy rendbe tegyük Magyarországot. Hogy a rendszerváltás veszteseit végre, legalább erkölcsileg kárpótolják. És szépen bemutatja, milyen könnyű helyzetből pofázik a magyar értelmiség, ami 28 évvel a rendszerváltás után is elvan a békés kommunizmusban. Végül is, a hűtő tele, a többi miatt becsukom a szemem. Csak nehogy össze kelljen piszkolni a kezem. 1989-ben is mennyire bejött ez a hozzáállás.

Béke nekünk jár, nem pedig nekik.

123 komment
Címkék: vádirat

A bejegyzés trackback címe:

https://startblog.blog.hu/api/trackback/id/tr4013798246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tisztességes Természettudomány 2018.04.03. 22:56:22

"Béke akkor lesz, ha végre börtönben lesznek azok, akik szervezetten szétlopták ezt az országot."

És hogyan? Bemondásra? Milyen jogszabály alapján? És a felhalmozott vagyonnal mi lesz?
Nem túl reális jövőkép, társadalmi támogatás sincs mögötte.

kispolgár 2018.04.03. 23:15:34

"Kemények vagyunk mint a Rambó 3."

ember100 2018.04.03. 23:34:06

@Tisztességes Természettudomány:
Helló !

Talán úgy mint a "nagy elődeink" csinálták lex akárki és persze jöhet a visszamenőleges hatályú törvénykezés is :)
VOLT KITŐL TANULNI :)

eloi 2018.04.03. 23:34:15

És amíg beszariak vagyunk és álnév alatt emberkedünk, nem is fog változni semmi!

Bolsi Buster 2018.04.03. 23:40:49

Hu szinte beszartam. Nyilvanvaloan rettenetes forradalom van keszuloben, csak az a gond hogy 2006-10ben is itt eltem, es azutan se szamoltattak el senkit

Most meg meg a fejukben sem fordul meg...s nemcsak azert mert nem lesz Qrmányváltás

Bolshevik 2018.04.04. 00:41:17

Kemény mint a bili szaga.

DunábaLövetési miniszter 2018.04.04. 00:42:07

"Nem fogunk megbocsátani "

Egyet ertunk a hazaarulo lipsik mennek a dunaba ez fix.

DR. Smit Pal 2018.04.04. 00:49:27

" Béke akkor lesz, ha végre börtönben lesznek azok, akik szervezetten szétlopták ezt az országot.

Béke akkor lesz, ha végre börtönben lesznek azok, akik tisztességes emberekről, rokonaikról, barátaikról írtak jelentéseket."

Az biztos csak veletlen, hogy a blogolo a SZEMKILOVESEKET, TOMEGBELOVETESEKET, nem emlitette meg.

Mert beke csak akkor lesz, ha a szemkilovetok, vagysi a jelenlegi ellenzek minimum bocsanatot kernek az orszagtol.

Jakab.gipsz 2018.04.04. 01:30:44

_start_ Békét akarsz ?

Ám legyen, megkapod !

Evel Knievel 2018.04.04. 03:32:52

Akkor Te most a baloldali liberális férgekről beszélsz ugye?
Említs már egyetlen olyan dolgot a pufajkás Horn MSZP-SZDSZ kormányzatok, vagy az ostobenkó Medgyessy kormány vagy az azt kisajátító tetves Gyurcsány és az őt követő Libatolvaj Bajnai idejéből ami felépült vagy megújult.. Nem hinném hogy képes lennél rá..mert nincs olyan. Konkrétan nincs semmi kézzelfogható dolog azokból az időkből baszdmeg.

dedmo3 2018.04.04. 04:26:49

Tettszettek volna forradalmat csinálni (A.J.)

calen 2018.04.04. 04:33:42

A béke és jólét szerintem akkor jön el, ha a teljes politikai elit valamennyi szereplőjét, valamint a nekik csápoló alacsony tudati színvonalú tömeget megfogjuk és kibasszuk az országból. Oldaltól függetlenül mindkét halmaznak el kell tűnnie.

Melchi Zadok 2018.04.04. 05:30:14

Sok fasz proli posztot olvastam mar, de ez annyira prolira sikeredett, hogy egy pillanatra beindult voros csepel.

Melchi Zadok 2018.04.04. 05:32:06

@Evel Knievel: neked meg csak ugy a szajbabaszott kurva anyadat te rohadt hazaarulo szarhazi fideszes geci.

röf 2018.04.04. 06:08:00

"Béke akkor lesz, ha végre börtönben lesznek azok, akik szervezetten szétlopták ezt az országot"
Helyes.
Akkor kezdjétek Suchman Tomival meg az "állam rossz gazda" SZDSZ-szel.

Kivlov 2018.04.04. 06:32:50

Nem béke kell, hanem jólét...

Helmut von Offenburg 2018.04.04. 06:41:27

Jogot nem nagyon tanultál ugye ? Egy tetves kommunistát se tudtatok lecsukatni, söt inkább megvédtétek őket... nem kicsi történelmi amnéziában szenvedsz... most akarsz emberkedni, de CSAK egy oldallal szemben...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.04. 06:54:55

Tévút a cikk alaplogikája.

A rendszerváltozás módja a gyökere minden bajnak. Az ország oda lett ajándékozva a nyugati rablótőkének és filantlop gazembereknek. Az országot vissza kell venni, mind gazdaságilag, mind szellemileg. A liberalizmus romboló szellemét pedig az agyagba kell döngölni.

Jakab.gipsz 2018.04.04. 07:02:24

@dedmo3: @maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Forradalmat csinálni sohasem késő !

Mint ahogyan a "Sátáni Soros" agyagba döngölésére sem kell túl sokáig várnotok.

MACISAJT 2018.04.04. 07:16:53

_start_

1 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2018.03.31. óta tag.
------

Erős kezdés:P
És ilyen baromságokkal lehet azonnal az index címlapjára kerülni...

Muhaha

Treff Bubi 2018.04.04. 07:20:39

Ez költői feltevés, de tegyük fel: ha sikerül leváltani a jelenlegi rezsimet, ugye másnaptól mindenki fog az utolsó ötszáz forintos tételről is nyugtát adni és kérni, elfelejti az "oldjuk meg okosba, mindketten jobban járunk" megoldásokat, ugye?

na__most__akkor 2018.04.04. 07:23:10

Listázom a nemmagyarokat...
Csak itt, csak most, csak nektek.

1.
@Bolsi Buster: "Nyilvanvaloan"
Nyilvánvalóan te nem vagy magyar. A szó: "nyilvánvalóan". Látszik a különbség? Nemmagyaroknak is?

2.
@Bolsi Buster:
Még néhány . Van, aki nem tanul.

3.
@Melchi Zadok:
Lásd fent, az ékezetek,,,.
És:
"szajbabaszott kurva anyadat"
Kedves szavak... (c) Fidesz
Gondolom, te cipelted a létrát az óriásplakátokhoz, hogy pöcsöt rajzolhass egy ellenzéki plakátra.
Ezek a firkák kit minősítenek? Nem azokat, akik kitették, hanem akik összefirkálták.

4.
@DunábaLövetési miniszter:
"hazaarulo"
Te meg a Haza nyelvét nem ismered.

@DR. Smit Pal:
"szemkilovetok, vagysi"
Ja, te még írni se tudsz? Nemcsak az ékezettekkel van baj.
Régebben - az átkosban, a KÉTSZERELMÚT NYÓCÉV elótt - volt iskola a tefajtádnak. Manapság csak a királyi TV...

midnightcoder2 2018.04.04. 07:26:57

Na ja. Minden bajunk abból származik, hogy a gengszterváltás idején nem csuktunk börtönbe minden kommunista vezetőt, hanem hagytuk hogy a jó elvtársi kapcsolataikon keresztül szétlopják az országot. Kezdetben a mafla Antallék orra előtt, utána a saját zászlajuk alatt, a magyar liberalizmust eláruló SZDSZ oldalán.

De ez a vonat már rég elment, ahogy számos más vonat is. A gengszterváltás vesztesei már jó ideje nyugdíjasok, már aki él még.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.04. 07:27:07

Béke akkor lesz ha esik az eső.

Mert az elkúró és migránspárti majmok behúzódnak mind a 20-an a biztos zugba, ha a saját kényelmükről van szó.
Életükben nem láttak cigányt, és migránst, de azért mindenki más mellé odaültetnék a szomszédba, iskolapadba, mert tudják ők a körúton belül biztonságban vannak.

De van egy rossz hírem számodra. Béke veletek soha nem lesz. Hazaárulókkal nincs béke.
Gyurcsány és MSZP párti majmokkal senki nem akar békét. Hisz ahogy írod, te se akarsz a nemzeti oldallal békét. Hát megkapod amire vágysz !

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.04.04. 07:36:32

@Evel Knievel: Seggfejkém! Abban az időben jóval több autópálya épült.

legyetek 2018.04.04. 07:43:21

Világ proletárjai, egyesüljetek!

vergyula 2018.04.04. 07:43:31

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Nem tisztem védeni, de tán egy szándékos szóviccről van szó, érted, filant-lop, tehát a filantróp lop.

vergyula 2018.04.04. 07:44:28

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Most azért nem épülnek, mert anno az összes megépült. :)

Kánikula 2018.04.04. 07:55:33

@vergyula: Ja. Szolnok 28 év alatt nem kapott egy rendes utat. Vagy éppen Békés megye.

Fülig José 2018.04.04. 08:06:39

látom, azé' a PÁRT mégse fizet olyan jól a retardált trolloknak, szerencsétlenek kénytelenek éjszaka is melózni... na meg: ha 28 éve volt rendszerváltozás(???) és abból 12-t ez a retvedék, szarfaszú, narancsos, hazug, gennygóc, áruló banda jegyzett, és egyébként tartunk a búvár béka segge alatt...na, zombik? elmaradt az elszámoltatás? nincs 13. nyugdíj? nincsenek utak, kórházak? Gyurcsi 5 évet volt király, Megyó 2-t, I (NAGY) Viktor királyotok 12 ÉVET...gyökerek, sikerül kitalálni, ki a felelős?!

eßemfaßom meg áll 2018.04.04. 08:20:57

1bejegyzéses választási harciblog az index cimlapon.

csak a szokásos

Sztavrosz7 (törölt) 2018.04.04. 08:22:01

Egéridomár 2018.04.04. 08:22:18

Kampány van, az összes féreg fideszgeci melepi az összes blogot, mint légy a szart :)

Boar. 2018.04.04. 08:25:35

Ez a narancskullancs rajzás azt mutatja, a téma igencsak fáj a fideszes csürhének...
Fostok? Magatokra vettétek? Pedig nem volt nevesítve a dolog... :-)

eßemfaßom meg áll 2018.04.04. 08:26:04

@Kánikula: " Szolnok 28 év alatt nem kapott egy rendes utat." Pedig Feri hogy megígérte 2006-ban a kampányban a tapsoló közönségnek.

eßemfaßom meg áll 2018.04.04. 08:28:54

nemfideszfóbiáskommentelő = fideszgeci
fideszfikázókommentelő = jókommentelő

Az 1 bitjén ennyit képes ábrázolni az átlag fideszfób harcinick agya.

ami szabad 2018.04.04. 08:36:56

Kedves Start! Miközben sok igazságod vagyon, lépjünk egy kicsit hátrébb, és nézzük meg mi zajlott itt az elmúlt nem 2*8, de 30 évben... A rendszerváltáskor is a relatíve legnagyobb államadóssággal induló ország voltunk a KGST országok között, mert a relatív jólétet hitelből fizettük, amit még unokáink is nyögnek. A lopás nagyjából az aranybulla óta jelen van a köz vagyona = enyém, sajnos messze nem új keletű. Tény kérdés, hogy a lopási ráta valahol a 10-20% között mozgott, de az a szoci alatt, eltartott vagy 40 évig. Más kérdés, hogy egynéhány kiugróan mohó miniszter( Cinege volt talán a legszembetűnőbb) kivételével, ezek az anyagi kiváltságok csak ahhoz képest voltak magasak, hogy a fél ország effektíve nyomorgott, és mondjuk a háború után, kifejezetten éhezett is. A rendszerváltás privatizációs hulláma érdekes tanulmány, valahogy elég kevés nem szoci utód/ leszármazott volt, aki kabátgombért komoly cégekhez, mára cégbirodalmakhoz jutott. Nyilván volt jó néhány valóban tehetséges cégvezír is, de a mára éppen kiöregedő rendszerváltós cégalapító generáció nem kis hányada, mégiscsak kapcsolatrendszerének, esetleges el/ vagy lekötelezettségi rendszereken keresztül tudott megindulni a 80-as évek végén, 90-es évek elején. Az MDF majd az MSZP és az első Fidesz kormány - közeliek is- profitáltak rendesen a köz vagyonából, még ha MÉRTÉKÉT tekintve kisebb arányban is mint az emút nyolc év tolvajai. Megdöbbentőnem tartom- és valóban nincs rá részemről bocsánat- hogy a jelenlegi államadósság ötszörösére becsülik azt a lovét, ami mára néhányezer ember kezében összpontosulva, különböző külföldi számlákra kitolva létezik. Ez azt jelenti, hogy a 30 év alatt kifizetett kamatokkal is számolva, a jelenlegi államadósság hatszorosa lehetett volna az a pénz, ami az ország fejlődésére és jólétére fordítódhatott volna, ahelyett hogy néhányezer tolvaj markában lenne a pénzünk. Ez akkora összeg, - nagyságrendileg 160.000.000.000 azaz százhatvanezer millió forint, amiből nem kérdés, hogy működő infrastruktúra, oktatás, egészségügy, szociális ellátó rendszer, környezetvédelem, energiabiztonság, de még egy kicsit komolyabb hadsereg, rendőrség is normál módon fenntartható lenne, mintegy évi 5-6000 milliárd forinttal költhettünk volna többet (mai Ft áron) minden egyes évben arra, hogy szerethetőbb, élhetőbb országban éljünk, és a leszakadás sem lenne ilyen mértékű, meg valódi középosztály is kialakulhatott volna... Ténykérdés- még ha sokan nem is tudják, mára a lopási ráta a 10-20% -ról 40-70-90% -ra nőtt, és EZ valóban a Fidesz kormány bűne. Mégis, 8 év alatt "mindössze" arra volt elég, hogy ugyanannyit lopjanak, mint a másik oldalon, akiknek erre több idejük volt. Megbocsáthatatlan, MINDEGYIKNEK! Kétszer dögöljenek meg, amiért még csak nem is itthon fektették be! De szerintem, ha nem a jog hanem az igazságosság oldaláról vizsgálom meg ezt a kérdést elmondhatjuk, hogy 30 évre visszamenőleg kell visszaszedni a pénzt ahhoz, hogy valóban történjen valami. Nem csak 8, vagy 12 év ( volt ilyen benyújtott javaslat) de 30 évre. Ha ezt meg lehet csinálni - nekem tök mindegy mellesleg ki viszi végbe- akkor nem az lesz a kérdés, hogy újabb hatszáz, vagy tízezer év alatt érjük -e utol a nyugati életszínvonalat, mert nagyjából ezzel a lépéssel, önmagában egy - két évszázadnyi lemaradás pótolható. Nem mennék bele a történelem analizálásába, hogy mikor, hol és hogyan alakult ki a lemaradásunk, de talán egy gondolta, hogy érzékeltessem: itthon még 1848-ban Táncsics a jobbágyok felszabadításáért küzdött, miközben erre nyugaton már az ezerkétszázas években voltak lehetőségek. A technikai fejletlenségünk, a 150 év török + 400 év habsburg kifosztás nehezen tud versenybe szállni a 400 évi gyarmatosító hatalmakkal... Igenis az OKTATÁS lenne a XXI. században a kitörési pont, de nálunk néhány ostoba gennyes seggfej miatt, kifejezetten VISSZAFELÉ fejlesztünk ezen a fronton. Mindez valóban megbocsáthatatlan. De érteni kell, hogy itt olyan ősbűnök köszönnek vissza, amit nem lehet egyedül a fidesz nyakába varrni! Még akkor sem, ha tényleg döbbenetes szemlélni azt a mértéktelen mohóságot, agresszivitást, , arroganciát, és nem mellesleg egysejtűeknek szóló lebutított kommunikációt, ami itthon zajlik!

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.04.04. 08:47:59

"Jelentenem kell rólad Lajos... " összevág sok más egyéb dologgal is.
erkolcstan.blog.hu/2017/03/19/jelentenem_kell_rolad_lajos

ami szabad 2018.04.04. 08:51:15

@ami szabad: Nem 160 E millió, hanem természetesen, milliárd. :) egszázhatvanezer milliárd forint becslések szerint a kitalicskázott vagyon a MI pénzünkből. Nem csoda, hogy a zöm, még csak elképzelni sem tudja.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.04. 09:02:20

@ami szabad:

Ezek zsenik..

Gyurcsányék nem loptak (OF COURSE), és mégis teljesen elkúrták a gazdaságot, rommá adósították az országot és embereket. Kétszámjegyű volt a banki kamat infláció és 40% az SZJA, az EU legdrágábbja volt a rezsi.

Most meg lopnak a tetvek. De csökken az ország és emberek adóssága, nőnek a reálbérek, nincs infláció banki kamat, egykulcsos 15% az SZJA, és az egyik legolcsóbb a rezsi. Megszünt a munkanélküliség, 317 bruttó az átlagbér.

Ezek zsenik. Vagy csak hazudtok.

Alick 2018.04.04. 09:11:42

@Rettegek mert ballib vagyok:" Gyurcsányék nem loptak"

Fletó és elvtársai annak idején rendesen bevásároltak az elkötyavetyélt magyar gazdaságból.

ami szabad 2018.04.04. 09:26:04

@Rettegek mert ballib vagyok: De . Loptak. Ahogy írtam is, - csak te szemellenzős vagy- a 10-20% -os lopási ráta "haladó hagyomány". Az elkúró azért mellesleg jó nagy lovét az emberek életszínvonalának emelésére fordított- főként Megyó száznapos programjával.- 50% -os egészségügyi béremelés, pedagógusi béremelés, + nyugdíjemelés- FEDEZET NÉLKÜL! Súlyos hiba volt. A válság - illetve a jelenlegi konjunktúra hatásait kár belekeverni, köze nincs hozzá egyik kormánynak sem, világgazdasági adottság. MINDEN kormány a világ bármelyik országában is legyen "tehetségtelen" volt ahhoz, hogy a válságban akár csak szinten tartsa az életszínvonalat, és mindenhol borultak a túlzott hitelfelvétel miatt, és minden kormány "fasza" gazdaságpolitikát tud vinni konjunktúrában. Csak csendesen jegyzem meg, hogy a mostani hitel boom, ami itthon zajlik, már előre beprogramozta nálunk a következő lakáspiaci zakót, 5% alatti valószínűséggel fogadnék arra, hogy az ingatlan árak maradnak / nőnek, és az alapkamat 20-25 évig ilyen alacsony tud maradni, vagyis be van kódolva a lövetkező lufi -durr. TERMÉSZETESEN, ez majd az akkori kormány hátán csattan, de az OKOK a MOSTban gyökereznek akkor is, ha a tifajtátok ezt belátási képesség híján, még csak nem is sejtik, és handabandáznak majd ha bukó lesz. Ha te nem járkálsz az országban, nyilván büfid nincs róla, hogy milyen alapon mondom, hogy a százalékos lopási ráta több mint duplára, inkább háromszorosra nőtt, de ha kihúzod a fejedet a fidesz seggekből, és hajlandó vagy olyan beszélgetésekbe belemenni, ahol megnyílnak az emberek, akkor azért el fogják mesélni azokat a történeteket, amik velük, a szomszédjukkal, a barátjukkal esetek meg. Természetesen, itt cégvezetőkre gondolok, akik napi szinten küzdenek a korrupcióval, a kontraszelektált, "tehetséges" és mindenhol nyerni bíró versenytársakkal, és vekled ellentétben értik, hogy a korrupció és lopás nem csak attól probléma, hogy valaki eltesz x forintot, hanem hogy drágább, és silányabb minőségben készül el a bárakármi. Elios nem csak attól durva történet, hogy a vejkóéket a mi lábunkra állítva milliárdokat lopott össze kettő- négyszeres áron a versenytársakhoz képest, hanem hogy konkrétan és effektíve emberek halnak meg azok miatt a balesetek miatt, amit a teljes elsötétítésként létrejövő világítás- csere okozott. Konkrét halálos áldozatai vannak. Az egészségügy finanszírozásának több tízezres évenkénti áldozata van. Konkrét halottak. Neked erről mi a véleményed? Vállalható? Adod hozzá az arcodat / nevedet is? Mert ha kell, én felvállalom, ám a véleményemet, névvel/ címmel/ arccal is. Nem félek, hiába fenyegetnek, attól csak még inkább úgy gondolom, NINCS LÉTJOGOSULTSÁGA senkinek ebben az országban ahhoz, hogy állampolgárait fenyegesse. Mindemellett, ha végigolvastad volna amit írtam, pont nem csak arról szólt, hogy mekkora bűnös a fidesz. De hát az értő olvasás mára kissé kiment a divatból. Csak vonalas vélemények vannak amit érteni bírtok. Ez a "barátom" mert ő is így gondolkodik, ez meg az "ellenségem" mert nem. Szerintem meg szerencsére, ennél kicsit barázdáltabb agyúak az emberek, és képesek egyes dologról is véleményt alkotni, akár úgy is, hogy ezt Pl ez vagy a párt / kormány/ ember bárakárki JÓL vagy NEM JÓL látja, oldja meg. Ha idáig még nem sikerült eljutnod, képtelen vagy a fekete és a fehér színeken kívül bármit észlelni, egyenesen sajnállak, hogy ilyen moslék világot építettél magad köré!

csobi2011 2018.04.04. 09:52:39

Na végre akkor börtönbe megy a Gyurcsány meg a maszop teljes vezetése. Ez tényleg társadalmi békét hozna. Remélem igazatok lesz.

Melchi Zadok 2018.04.04. 09:54:40

@MACISAJT: Mi van szabó márk? most épp melyik minisztérium helyettes államtgitkárságának a helyettes államtitkárának a ceruzahegyezője vagy?

Melchi Zadok 2018.04.04. 09:58:32

@Kánikula: de szerencsére fejér megyében, ahol két autópálya is van, még a 7-es utat is gyorsforgalmasítják, hiába a töttöfaszharkányi és a alsópincerohadási lakosok is megérdemlik, hogy végre két perc legyen egy gyorsforgalmi út a szaros istálló végéből.

Andy73 2018.04.04. 10:00:19

"Könnyű annak, aki vállalhat gyereket."

Ezt jó lenne, ha bővebben kifejtené a poszter. Valaki esetleg tiltja a gyermekvállalást?
Vagy anyagi okok miatt nem vállal gyereket? Ez gyakori érv/kifogás, de a gyermekvállalás nem elsősorban anyagi kérdés. Sőt, a gyermekek száma többnyire fordított az emberek anyagi helyzetével, a szegényebbek jellemzően több gyereket vállalnak. A sokkal gazdagabb nyugat-európai országokban is kevés a gyerek, és ott is a szegényebb bevádorlóknak van több. Magyorországon pedig a roma lakosság száma megduplázódott néhány évtized alatt, miközben az összlakosság csökkent.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.04. 10:04:18

@ami szabad:

A lopás ráta marhaság.
Az MSZP-SZDSZ kormány Simor és Hagyó féke 100 millákért cserébe, Medgyessy féle becsületrendekért eladták az országot a külföldi multiknak. Strabagnak, Alstomnak.
Azaz igaz, hogy az MSZP-SZDSZ 'CSAK' 100 millát lopott, de az is igaz, hogy a postafordultával visszaküldött több milliárdos EU-s pénzeket, és adóforintokat külföldi multik kapták.

A Mészáros és Tiborcz féle milliárdokat az Alstom és Stabag milliárdjaival kell összemérni, nem az MSZP-s piti kenőpénzekkel, amiért eladták az országot a külföldieknek !

Ferenc Tarr 2018.04.04. 10:10:19

@ami szabad: Ön ugyancsak felkészültnek látszik - talán ezzel óhajt védekezni a Blogger Úr - akinek a nevét sem tudjuk - nyílt ÉRTELMISÉG ELLENES hangvételével szemben.
Azonban, amikor a jelenlegi hatalom "lopási arányairól beszél- biza, föl egészen 90 %-ig"!!- az erre vonatkozó adatokat honnan ismeri? Hasára üt?
A lényeg: a minap elhunyt Demján Sándor summázata: "Hazánk 11-12 pénzügyi befektető fogságában van. A 180 MILLIÁRD dolláros államadósság éves kamatterhe kb 2700 MILLIÁRD Ft." A z ide települt nemzetközi vállalatok alacsony bérek mellett a profit 90 %-át kiviszik az országból. Vagyis, az állam kötelezettségeire: egészségügy, oktatás, szociális ellátás,stb. kevés osztható el. Tehát adósság spirálban vagyunk, s ehhez képest eltörpül a KIÍRTHATATLAN KORRUPCIÓ-ból zsebretett összeg. Ilyen minden országban van, csak a mérték különböző.
Ha Antall J. úgy érvelt volna: semmi közünk a kommunisták által felvett 20 MILLIÁRDNYI USD kölcsönhöz - aminek túlnyomó része "guruló dollár vala" s ment Moszkvába, ha a utódkommunisták nem adták volna el az összes közművet, s nem engedték volna az exportképes mezőgazdaság tönkretételét, akkor ma nem itt állnánk! Bizony, FÉLGYARAMATI STÁTUSZUNK VAN! Mint sok-sok országnak. Csakis gúzsba kötve lehet táncolni!
Ja, a VILÁG ORSZÁGAINAK ÖSSZ ADÓSSÁGA 335 TRILLIÓ USD!!! De KINEK,KIKNEK???

HaD 2018.04.04. 10:15:29

@ami szabad: Egy kissé még hátrább kellene lépni:). A rendszerváltást azért hívták annak mert az volt és nem egy forradalom ahol a társadalmi viszonyok a gazdasági szükségszerűség miatt megváltoztak volna. Ép úgy mint amikor az ötvenes években lezajlott cocialista "forradalom"-nak hívott dolog semmilyen valós belső gazdasági valós viszonyokat érvényre juttató változás lett volna. Egyszerűen nagyhatalmi politikának kitett bábjáték ahol is kollaboránsok kerültek hatalomra...a mostani rendszerváltás esetében szintén egy nagyhatalmi "játék" vezetett ehhez a remek kis állapothoz. Lásd Reagan fegyverkezés-politikája és az olajárat bedöntő külpolitikája miatt megcsukló szovjet tábort. Amennyiben ezt belátod akkor értheted meg hogy mi is zajlott zajlik e kis hazában:). Ez egy tudatos nem is túl komplikált technikával átmentett hatalmi ügy amihez(nem kell hozzá túl sok képzelőerő)a gazdasági eszközöket is biztosították már jó előre a 80-as évek közepétől. Pl. csak vess egy pillantást az akkori hírekre vagy a ma regnáló "urak" akkori életpályájára! Mondjuk elég jó példa a matócsi esete aki már érdekes módon 85-ben is privatizációs technikákat dolgozott ki(ez volt a munkája) majd egyszer csak "véletlenül" ő lett a privatizációs kormánybiztos. Esetleg a minap elpatkolt demjén(aki antal után az egyik legnagyobb gci volt) akinek az volt a feladata hogy mindjárt rendszerváltás utána bankában(a Skála művek után nyilván ő volt a legrátermettebb mszmp kb. tag erre a feladatra:)) 40%-os kamatokat nyomott a gazdaság nyakába mely hogy hogy sem két év alatt beledöglött amikor is "gombért" meg tudták venni azonnal visszafizetett hitelből a kijelölt elvtársak. Pl. gyurcsány is:) Ennek a demjánnak volt a kisz titkára(még 89-ben) csányisándor bankzseni. Esetleg tégy egy kis kitérőt az Általános Értékforgalmi Bank tulajdonosai és vezetőségi tagjai közt ha még hátrébb akarsz lépni:) és pl. csányi mindenki kedvence kategóriát megérteni. A politikai alapokat pedig a bibó kollégiumban rakták le annak a stumpfnak a vezérletével akinek az após az a horváth volt aki bizony az mszmp kb. tagja és belügyminiszter volt akkoriban mikor ép a jelenlegi "urak" lázadtak:) az mszmp ellen:). A 2006-os események és pl. gyurcsány szerepe is meg vagyon írva de pl. vona mesteré is mint ahogyan torgyánt és csurkát sem a szél hordta a politika közelébe(kellettek olyanok..és ezt a cikk írónak is ajánlom figyelmébe) akik az esetleges akaszgatósabb népeket összeterelték majd leszalámizták....hát itt tartunk. Egyébként a cikk írónak még ajánlanám figyelmében a jogállamiság nevében a legutóbbi kósa eset lerendezését. Van egy hivatásos feljelentő aki irkál egy köztörvényes ügyben gyenge kis feljelentéseket majd azok elbuknak a "kutyakemény" ügyészségen,és innen a jogállamiság keretében már nincs visszaút ugyanis ugyanazt az ügyet nem lehet kétszer vizsgálni...elvileg:)...na további jó "akasztgatást"...

Cpeti654321 2018.04.04. 10:22:27

@calen: igazad van.
Azt szoktam mondani, hogy mindenki aki az elmúlt 28 évben osztályvezetői posztot betöltött valamilyen minisztériumban azt kivágni, eltiltani, hogy többet ilyen munkakört nem tölthet be első unokatestvéri szintig állami intézményt nem közelíthet meg 2 km-n belül és minden hivatalos ügyet kizárólag a neten intézhet.

1ghost 2018.04.04. 10:42:47

@csentecsa: @Rettegek mert ballib vagyok: @eßemfaßom meg áll: @Jakab.gipsz: @MACISAJT: @Bolsi Buster: @Bolshevik: @DunábaLövetési miniszter:

Hűha! Orbán szarházi bérhazudozója nagyon pánikol, csak aztán el ne patkoljon itt nekünk idő előtt! Előkapta a nickjei tömkelegét, hogy fullba nyomja a kretént, hátha megmenekül a korrupt tolvaj fideszfajtája.

De má' baszhatja, mert a gazember fidesznek game over, megy a sittre az egész söpredék bagázs, a rohadt bérhazudozó tetves kollaboránsaikkal együtt.

konrada 2018.04.04. 10:47:22

@Andy73:
...szvsz. az lehet az oka, hogy az életben is így beszél másokkal, és valaki ezért jól tökön rúgta.
...azóta nem vállalhat gyereket...;)

Digitális Dzsihád 2018.04.04. 10:49:31

@Andy73: Nem a dolog biológiájával van elsősorban gond, hanem olyasmiről lehet szó, hogy a fehér emberben van annyi tartás, hogy a levegőbe nem csinál gyereket. Magyarul mondva csak akkor fog összehozni egy kölköt, ha full anyagi biztonságot tud neki garantálni. Ha fel tudja úgy nevelni, hogy tud neki enni adni, hogy tud cipőt adni a lábára. Ja, hogy a cigányt ilyen alapfeltételek nem érdeklik? Ja, hogy megy mezitláb iskolába a gyerek? Vagy majd lop magának?

ami szabad 2018.04.04. 10:51:36

@Ferenc Tarr: Bár a hasamra ütnék! A 90% -os ráta pl. az innovációs EU-s támogatásoknál van, ahol nincs anyag ktg. Az építőiparnál a 40-60 játszik, fordított Áfa-val. / De ha pl. a Mengyi Rolandos hangfelvételt volt szerencséje hallani, a 90% ott el is hangzik. /Ha megnézi a beruházások tervezett és a megvalósuláskor véglegesnek mondható költségek közötti differenciát, jól látható a 4-9! szeres túlszámlázás, ezek mennek különböző csatornákon pártfinanszírozás, illetve zsebfinanszírozásba. Ha megengedi, néhány példa: vizes vb. Tervezett ktg. 25 Mrd, vége: valahol 140 Mrd környékén lesz. ( még mindig jönnek- mennek számlák) A 25Mrd duplázva realitás is lehet, a határidős építkezéseknél mindig van felár, ezért volt téma, hogy pl. egy olimpia mindig minimum 30% kal drágább, mint a tervezett ktg. Induljunk ki abból, hogy rossz az alapvető becslés, + infláció, legyen nálunk 50% vagy akár 60% a felár. De 900% ???? Az lássuk be, nem LEHET reális! Puskás Stadion: előzetes tervek: 30M Mrd. Most 190 Mrd-nál járunk, és már van egy üres placc. ... Az állami építkezés így néz ki. De még mindig jobban örülök ha ezen lopnak, mint mondjuk Paks II- n ami nemzetbiztonsági kockázat, minimum 4szeres ár lesz a tervezetthez képest, és még földrengés törésvonalon is van, egy olyan hűtéssel ( Duna) ami nyáron már most is reaktor leállítást indokol az alacsony vízállás miatt... Az eredeti kommentben pedig éppen arról "értekeztem" hogy 30 év lopásainak KÖVETKEZMÉNYE hogyan sújtja az országot, hogy olyan gigantikus mennyiségű pénzt tűnt el, amiből nulla államadóssággal ( ez persze csak elméleti) lehetne normális élet vidéken és a városokban egyaránt, ahol Kelet Magyarország úgy nézhetne ki mint a mai nyugat Magyarország, Bp-n az ötös metró is vihetne utadra, Nyugat Magyarország meg lazán összemérhető lenne Burgerlanddal, vagy akár Bajorországgal. És EZT én egyik pártnak sem bocsátom meg. De valszeg. csak a válaszlevelet látta, amit a rettegőnek írtam. :)

konrada 2018.04.04. 11:04:02

@Digitális Dzsihád:
...na ja. Ezért kell a németeknek is a sok millió bevándorló, mert ők annyira felelősségteljes fehér emberek, hogy abba a bizonytalan szegényes lepusztultságba - ami náluk van - nem hoznak össze gyereket, legfeljebb csak akkor - és abból is csak egyet - ha már mindenki élete-karrierje sínen van, és tényleg semmi más már nem hiányzik, csak egy gyerek a biológiai óra lejárta előtti utolsó pillanatokban...

_most_ 2018.04.04. 11:10:38

@Rettegek mert ballib vagyok: cserébe nálunk van Európa legmagasabb áfá-ja, lett tranzakciós adó, útdíj, a forint sose volt még ilyen gyenge.

Digitális Dzsihád 2018.04.04. 11:13:22

@konrada: Nem Németországról volt szó, hanem erről a nyomorult kis szarfészekről, itt a Kárpátok ölelésében. Ne terelj! Mások az anyagi feltételek, más a fejlettségi szint, más az állami támogatás, más az egészségügyi, iskolai rendszer. A mi szempontunkból rohadtul nem számít, hogy a német miért nem csinál gyereket. (Egyébként csinál, nézd meg a demográfiai adatokat, azok annyira nem rosszak, csak a felnövő német nemzedékek is mentek nyugatabbra a válságkor, mondjuk az USA-ba, ahol kapva kapnak a jól képzett német mérnök után az iparban. Van nyoma az elvándorlásnak ott is.)

Német demográfiai adatok:

www.google.hu/search?source=hp&ei=N5bEWqQxyteTBcSlnbgI&q=german+birth+rate&oq=german+birth+rate&gs_l=psy-ab.3..0j0i22i30k1l9.1087.3328.0.3561.17.14.0.0.0.0.261.1796.0j7j3.10.0..3..0...1.1.64.psy-ab..7.10.1792...0i131k1.0.Pfk_BXpKYro

Német népesség:

www.google.hu/search?q=n%C3%A9metorsz%C3%A1g+a+n%C3%A9pess%C3%A9gn%C3%B6veked%C3%A9s+ar%C3%A1nya&stick=H4sIAAAAAAAAAOPgUeLQz9U3MDYxzdAyy0620s_JT04syczP0y8uAdLFJZnJiTnxRanpQCGrgvyC0hywbHx6UX55SUZ8UWJJKgBujgzGRAAAAA&sa=X&ved=0ahUKEwjgrpbroqDaAhXC0qQKHSRrDrAQ3icItAEwEQ&biw=1280&bih=884

Ott a kurva nagy esés 2010-ben.

ami szabad 2018.04.04. 11:30:34

@HaD: Bizony. Van előzmény bőven. Geopolitikai játszma is volt. Ettől még úgy gondolom, a külföld köpködésénél hasznosabb lehet, ha a saját politikai "elitünk" felett ítélkezünk- akár szó szerint is, mert azzal van mit kezdeni. Én is tudom, hogy Csányik , Gyurcsányok és Demjánok honnan jöttek, és mennyibe kerültek. Ettől még a Mészárosok, Garancsik, Tiborczok, Rogánok, nem lettek elfogadhatóbbak! Ahogy elnézem egyébként, kastély már van, stílust még nem ártana csiszolgatni ahhoz, hogy ha nem úriember, de legalább ember legyen belőlük! Érdekes volt olvasni, hogy pl. mészáros cégeiben mennyivel keres kevesebbet egy - egy munkavállaló, mint akár a nemzetgazdaság bármelyik azonos területén tevékenykedő céges átlag. Szóval Starttal annyiban egyetértek, nincs bocsánat. Azzal meg nem, hogy csak ezektől szedném vissza a lovénkat, maradjunk a 30 évnél, az annál régebbieket egyszerűen nincs kitől, mert már nem élnek.

igormikornyitckij 2018.04.04. 12:22:43

@Rettegek mert ballib vagyok: Igazad van mennyivel jobban élünk most, mint 8 éve. Remélem még 8 év ezzel a kormánnyal, és végre elérhetjük a 20-as álomhatárt: www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode002.html

bontottcsirke 2018.04.04. 12:25:14

@Tisztességes Természettudomány: De van, csak te nem tudsz róla. Jogszabályokat meg bárki tud alkotni ebben az országban, akár 20 évre visszamenőleges hatállyal is. Mondjuk azt mondom, hogyaszongya .....a fiatal demokratákkal (továbbiakban fidesz) bármilyen kapcsolatban álló személy teljes vagyonvizsgálata, kiterjedve a nem belföldi megtakarításokra is......blabla

És máris kész a recept. Ennyi.

konrada 2018.04.04. 12:29:35

@Digitális Dzsihád:
...na ja. Tényleg. ...csak persze nem hozzák ki, melyik állampolgáruk milyen gyökerű családban születik, mert Németországnak része az iszlám...;P

...de egyébként igazad van: egy profi politikai kommentelő mindig csak akkor tekint ki külföldre, ha neki tetsző - azzal a másikat ekézhető - példát talál. Ha az egyébként tendencia - és nem csak ott, hanem más fejlettebb nyugati államban is - akkor qrvára nem érdekli az, sőt nem is tekinti érvnek ez esetben...;))

1ghost 2018.04.04. 12:37:27

@konrada:

Te szarházi bérhazudozó orbántroll! Ez kurva kevés, amit ma itt produkálsz. Ráadásul most olvastam, hogy már akkora a pánik orbánéknál, hogy már a saját aktivistáit is megfigyeli a fidesz.

Szóval kapd össze magad bazdmeg, mert így aligha lehetsz egy cellában a velejéig korrupt, tolvaj, illiberális kretén gazdáddal.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.04. 12:42:50

@igormikornyitckij:

A családok megtartották a régi autót. De soha nem vettek ennyien új autót mint idén:

www.napi.hu/magyar_vallalatok/meglepetes_az_autopiacon_paran_koppantak.654081.html
Tavaly 116 265 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon a Datahouse adatai szerint, ez 20,4 százalékkal több a 2016-os 96 594-nél és 50,6 százalékos növekedés a 2015-ben eladott 77 179-hez képest. Az autópiac már novemberben átlépte a 100 ezres volument.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.04. 12:43:32

@Rettegek mert ballib vagyok:
2010-ben az 50.000-et is csak ritkán lépték át.

1ghost 2018.04.04. 12:53:38

@Rettegek mert ballib vagyok:

Na mi van te segghülye orbántroll? Már úgy megzakkantál, hogy saját magadnak írogatsz? Már ahhoz is hülye vagy, hogy nicket válts?

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.04. 12:56:14

@Evel Knievel: "... a baloldali liberális férgek ....
@1ghost: "... Te szarházi bérhazudozó orbántroll ..."

Urak, egy hét múlva kiderül, hogy mi lesz. Mindkét oldal megtudja az igazságot, és kiderül, hogy melyiktek kerül a péló bütykös illetve bojtos végére... :-)

Addig is további jó nayázást!

1ghost 2018.04.04. 13:02:16

@Magánvéleményem: @csentecsa: @Rettegek mert ballib vagyok: @konrada:

Hát bazdmeg! Teljesen szét vagy esve! Mondjuk nem csoda! A korrupt tolvaj fidesz fajtád és kibaszottul meg van zakkanva! Erre álmukban sem gondoltak volna, s a java még csak most jön.

1ghost 2018.04.04. 13:31:01

Hát ez kurva jó, most jött a hír! Ide juttatta a korrupt tolvaj fidesz Magyarországot!

"Visszakérheti az EU a pénzt, karanténba zárhatják Magyarországot! Az uniós alapértékek rendszerszerű megsértése és a kiterjedt kormányzati korrupció miatt megvonhatják Magyarországtól az uniós támogatásokat, továbbá a korábban betolt pénzt is visszakérhetik. Emellett Magyarország elvesztheti EU-s szavazati jogát. "

A jó kurva annyát az összes söpredék fideszesnek, de télleg! A mocskos, korrupt, illiberális fideszt kell karanténba zárni, nem a Magyarokat!

Gleccsertetű 2018.04.04. 13:43:59

@1ghost: nyugi nyugi nyugi nyugi nyugi, már szóltam a Doktor úrnak, h tálalják az ápoltaknak az ebédet, a levesedbe van téve a haloperidol nyugtat, mindjárt elalszol újra

ben2 2018.04.04. 13:44:05

@1ghost:

Szerintem mondjál pisit meg kakit is.
A nővérke nem adta be a reggeli orvosságot? Kimaradt a reggeli vizit?
Igazuk lehet az egészségügy kritizálóinak, ha a neurlológián a hozzád hasonlókat is géphez engedik .

Tudom, tudom az egész internet a habonyárpi nickje. Váááááááááá

(Moderátoroknak: most komolyan az ilyen ordenáré mocskolódásokat miért nem tiltjátok le?)

Andy73 2018.04.04. 13:49:39

@Digitális Dzsihád: Full anyagi biztonságot hiába vársz, olyan nincs. Ha mindenki így gondolkodna, akkor senki sem vállalna gyereket. Nem tudhatod előre, hogy nem jön-e újabb világválság, amikor elveszítheted az állásod vagy a vagyonod nagy részét, még akkor is, ha viszonylag gazdag vagy. Ezért neked is azt mondom, ha szeretnél gyerekeket, akkor azt ne a politikától tedd függővé, mert ideális politikai helyzet sohasem lesz, legfeljebb valamivel jobb vagy rosszabb, az időből pedig könnyen kifuthat az ember. Általában véve ne a politikusokra várj, ha boldogulni szeretnél, hanem vedd a saját kezedbe a sorsod.
Azt persze megértem, hogy pl. albérletben vagy munkanélküliként meg kell gondolni a családot és a gyermekvállalást, de sokan úgy is megoldják a dolgot. A munkanélküli ráta most országos szinten egyébként elég alacsony, sok területen munkaerőhiány van, így ha ez a problémád, akkor próbáld meg átképezni magad, illetve vállalj el olyan munkát is, ami esetleg nem az álmaid melója.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.04. 13:50:12

@1ghost: Ne haragudj, neked elgurult a gyógyszered, semmi közöm a fideszhez.

Bolshevik 2018.04.04. 13:56:05

@1ghost: Valójában 1ghost is én vagyok, mert egy ennyire kretén fasz inkább csak elriasztja az embereket az ellenzéktől :D

Bolshevik 2018.04.04. 13:56:58

@Digitális Dzsihád: És ennek megfelelően a cigó szaporodik, a fehér meg kihal.

Ügyes taktika, jól megoldotta az okos fehér! :D

Bolshevik 2018.04.04. 14:00:30

@Digitális Dzsihád: A németeknél a bevándorlók húzzák fel így a számokat. Inkább nézz meg valami brutál szegény országot, hogy ott miért vállalnak 3-4 gyereket, mikor ott az elméleted szerint ott pontosan 0 darabot vállalna mindenki.

Egyébként az 1.5 német és az 1.44 magyar közt még csak olyan baromi nagy különbség sincs. Szóval nem pénzkérdés lesz ez.

Gleccsertetű 2018.04.04. 14:05:09

@ben2: nem akarta megenni a levest, ezért ráadták a kényszerzubbonyt. meg valami új eljárással kísérleteznek, az orrszonda másik végét feldugták a seggébe, ezért nem tud írni.

ami szabad 2018.04.04. 14:15:16

@Rettegek mert ballib vagyok: És 2007-ben? Mi a francért hasonlítgattok bármilyen adatot a válság alattival? Agk. vásárlás úgy visszaesett 2009-2014 között, mint az új lakásépítés, a tartós fogyasztási cikk vásárlás, vagy bárakármi. Mindemellett, örülni kell a konjunktúrának, és a következő biztosan érkező válságig kéne stabilizálni a gazdaságot, ami nem fog menni jó oktatás nélkül, és úgy sem, hogy 10 - ből 6 gyerek el akarja tolni itthonról a bicajt.

Gleccsertetű 2018.04.04. 15:22:00

@ami szabad: a válság 2008-ban kezdődött. 2007-ben az elkúrás volt, Mo-on.

s 2018.04.04. 15:38:41

Én magam nem sajnálom a boldogságot a fidesztől. Ha mindegyikük megboldogulna, azt például egyáltalán nem bánnám.

bobijub 2018.04.04. 15:39:43

@DR. Smit Pal: úgyhazucc minta tévékettő. egy bagázs egy emberénél többre még az akkori hírtévé se mondta, hogy szemet lövetett ki. tökéletesen agymentes, gondolkodásgyűlölő és ténykerülő az, aki szívesen elhiszi a rohadék hazugsággyáraknak azt, hogy annak az egynek a bűne kiterjed a momentumra, az lmp-re, a jobbikra, a többtíz kamupártra, a viccpártra, satöbbi satöbbi. ...., de igen, igen, sajnos ez egy ilyen ország, akiktől azért kapod a fizetségedet, hogy írd az ilyen bejegyzéseket, nagyon is jól tudják, hogy hogy hülye a magyar, és tudják, hány ikxszelőt mikor milyen mennyi hazugsággal kell etetni, hogy a nagyvezír továbbra is háboríthatatlanul a magánvidámparkjaként használhassa a kilencvenháromezernégyzetkilómétert

s 2018.04.04. 15:49:35

"Köszönjük, magyar értelmiség, ha megint ennyire futja"
Édesapám, ne ugrálj, bazdmeg. Minket megvásároltak. Kifizették az árat. Érted, bazdmeg?! Az, hogy a fidesz a pénzeket a gazdagok felé tolta, az igaz. A szegényebbek két dolgot tehetnek:
1. Leváltják a fideszt.
2. Gazdagabbak lesznek.
Amit nem tehetnek, az az, hogy minket baszogatnak, hogy váltsuk le nekik a fideszt mi. Semmit nem akartok tenni magatokért, baszkikám? Nézd, én nem megyek el szavazni, tehát ellenem nem kell harcolnod. Viszont pont emiatt én nem harcolok veled az anyagi érdekeim ellenében. Minden kutyabaszó ellenzéki párt azzal jön, hogy adót emel. A kurva anyátokat, bazdmeg! Egyéni nyugdíjszámla persze nincs. A manyup pénz elsikkasztása szó nélkül marad. Csak én fizessek többet megint, mi? Elmentek ti a büdös kurva anyátok szertebaszott picsájába, bazdmeg.

sas70 2018.04.04. 15:53:44

@s: Most is annyi adót fizetsz, mint korábban, csak azt hiszed, hogy kevesebbet mert nem számoltad ki!

s 2018.04.04. 16:03:05

@sas70: Kiszámoltam. A csórók fizetnek többet. Én jól jártam. Ha az áfával akarsz riogatni, akkor megnyugtatásodra közlöm, hogy a jövedelmem elenyésző részéből vásárolok. Sok a felesleg. A banki szolgáltatások gyakorlatilag ingyenesek. Prémium ügyfél vagyok. Adósságom nincs, kamatot nem fizetek.

nyerafidesz 2018.04.04. 16:16:49

Jól mondod elvtárs! Ha tele a hűtő, minden oké! Már nincsenek meg a régi elvek, és nincs is szükség rá. Jólét legyen, oszt annyi. Mi ezzel a bajod? Nem vagy te Petőfi, aki felkoncoltatta magát a semmiért. Ne is várd tőlünk se! Tele a hűtő, az embereknek egyre több a lé, utazunk ezerrel, ez kell, és nem a ballibsi lózung.
Még hogy demokrácia meg szabadság... Tudod, mi a demokrácia? Amikor hárman - két farkas és egy bárány - eldöntik, hogy mi legyen a vacsora. Szabadság? Hát itt az van. Akkor most mi a baj?

1ghost 2018.04.04. 16:33:40

@s: "Minden kutyabaszó ellenzéki párt azzal jön, hogy adót emel. "

Lófaszt! Senki nem mond ilyet. Azt mondják, hogy egyeseknek emelnek (gazdagok), másoknak meg csökken az adóterhelése! Progresszív szja, mi a fasz bajod van ezzel?

A társasági adót illetően meg normativitás kell. Mert az nem megy, hogy egyes cégeket különadókkal szétbaszunk (IT szektor) mások meg 9%-os adót fizetnek. Ez színtiszta Vudu!

s 2018.04.04. 16:34:11

@DR. Smit Pal: @DunábaLövetési miniszter:

Ez a Dunába lövetési gecibaszó gecifasz ez ugat itt mindenféle lövetésről, baszod. Még a te kibaszott kurva anyádat is szájba lőné, bazdmeg. Mi a kutyabaszó kutya faszának a recskabajnok lóbaszó geci faszát hiányolsz, faszszopó buzibáró gecibaszó gecifasz, he?

s 2018.04.04. 16:40:30

@1ghost: "Azt mondják, hogy egyeseknek emelnek (gazdagok)"
Ember, itt már a nettó 300e feletti gazdag lesz, mert csak! Ezt dobta ki a gép. Ez a Bécs melletti benzinkutas fizetésének a harmada.
Egyéni nyugdíjszámla? Manyup rablás? Erről kussol mindenki. Ellopták, annak már béke poraira. Nézd, tőlem kizsarolták a manyup pénzt (nem tudtam volna ilyen körülmények között megtartani), de lehetővé tették legalább, hogy más befektetéseimből ezt újraépítsem. Nem fogok mindenről lemondani. Ha az ellenzék akar valamit, akkor tegyen ajánlatot, de ne azt, hogy elvesszük azt is, ami még nálad maradt.

mgdé 2018.04.04. 16:41:25

@nyerafidesz: Tele a hűtő? Utazhatsz? És ez melyik világrendnek köszönhető, te nagyokos hasi-hibbant? :D

mgdé 2018.04.04. 16:44:32

@Gleccsertetű: Pont ezért kérdezett rá a 2007-es forgalomra. De ez ne zavarjon, ez biztos számmágia, nem véletlenül írta ám bele a 7-es számot!

1ghost 2018.04.04. 17:10:04

@s: Nézd, bruttó 300 körül nem fog változni az adóterhelésed! De basszus a fejlett világban mindenhol progresszív adórendszer van, az egykulcsos adó csak a barom Matolcsy faszsága.

De mondok neked egy még fontosabbat: a gazdag országot nem az alacsony adókulcs teszi gazdaggá, hanem a jövedelmek gyors növekedése. ( Vagyis az egy főre jutó GDP növekedése, ebben pedig ebül állunk. )

s 2018.04.04. 17:19:45

@1ghost: "Nézd, bruttó 300 körül nem fog változni az adóterhelésed!"
Nettó 300E-ről pampogtam. Ráadásul az enyém jóval efölött van.

A jövedelem nem attól fog nőni, hogy a felső jövedelmi sávban magas az szja., az alsóban meg alacsony. A jövedelem attól fog nőni, hogy magas hozzáadott értékű munkát végeznek képzett szakemberek. Az kétségtelenül orbán bűne, hogy szétbaszta az oktatást és brazil gépsort telepít. De ezen az szja. tologatása nem segít. Én sem kerestem mindig ennyit. Volt, hogy vonatra sem volt pénzem, hogy leutazzak az iskolába, és hulladékokat zabáltam. Kifizettem az árát, hogy most jól menjen és nem szeretnék faszszopókat eltartani, akik az én pénzemből is csak bebaszni tudnának. Tanuljanak és igyekezzenek, ha nehéz akkor is. Én megtettem és nem akarok adni az enyémből, mert nekem sem adott senki akkor. Magam erejéből jutottam oda, ahol most vagyok.

HaCS 2018.04.04. 17:30:31

Aztán ezzel az elszámoltatással lesz egy kisebb baj.

Magyarországon bárki, bármihez, bármilyen mocskos, igazságtalan, jogtalan módon is jut(ott) hozzá, meg van győződve róla, hogy az neki jár(t), sőt azt ő már rég megérdemelte volna. (Nagyon mély tisztelet a kivételeknek.)

Kiket és milyen mélységben számoltatnál el?

A politikusokat? Pályázati döntnököket? Bírákat, ügyvédeket, közjegyzőket? Mi lesz az érdemtelenül pozícióba jutottakkal? Az iskolaigazgatókkal, sportmenedzserekkel? A kismillió tűz közeli kisvállalkozóval? Az aktatologató unokatestvérekkel? A megszámlálhatatlan pályázati tervkészítővel? Elszámoltatjuk a trafikosokat is, meg a földbérleteseket is? Mindet? Ha nem akkor kiket, és miért épp őket?

Hiszen épp ez az!

Morálisan, erkölcsileg itt tart az egész ország! (Újra tisztelet a kivételeknek.)
Áltatjuk itt magunkat, hogy a politikusaink juttatták idáig. De ki juttatta oda ezeket a poltikusokat három évtizedig?

Hát mi magunk. (Illetve persze mindig a többiek naná.)

Ezért várjuk hiába bármely kormánytól az erkölcsöket, elveket, mert közben a nép keze is szívesen besározódik, ha a saját érdekeiről van szó. (Persze mindig már rég megérdemelten.)

És ezért is hiteltelen az összes most ébredő, szánakozó ember. Mert semmi nem utal arra, hogy ezúttal nem érdekből "ébredtek rá" mi is történik.

„Népek kormányaikkal való diszharmóniáját harmóniába hozni mindig nehéz, még akkor is, ha a vezetők és a vezetettek – amennyire lehet – világosan látnak. Ha azonban a népek rövidlátással vannak megverve, a hatalmon lévők pedig egyenesen vakok, akkor a harmónia megteremtése némiképp bizony meghaladja az emberi erőt, s ilyenkor dönt a véletlen, a világszellem, a magasabb fény, a fátum, az Isten.”

(Széchenyi István: Diszharmónia)

ami szabad 2018.04.04. 17:37:02

@Gleccsertetű: Tudom. Ezért kéne a mai adatot a válság előtti adathoz hasonlítgatni, és nem a válság idején mért eladásokkal. :)

1ghost 2018.04.04. 17:51:59

@s: Szóval azért bruttó 450 felett szépen legyen csak egy második kulcs, nem pedig 15%! Nincs ezzel semmi gond, fejlett világban is így van ez, meg így volt korábban is.

Hogy a jövedelem mitől nő a abba meg nem akarok belemenni, mert hosszú, és elegendő a tényeknél maradni: az egy főre (foglalkoztatottra) jutó GDP növekedése gyakorlatilag zéró az orbán kurmány alatt.

Na ez itt a probléma.

ami szabad 2018.04.04. 17:57:23

@s: A lenyúlás egy részét megírtad, folytatnám: a MANYUP pénz, amit 3000 Mrd-ként szoktak emlegetni, mára 5500 Mrd, az azóta eltelt évi 360 Mrd "átirányítás" miatt. A munkáltatói nyugdíjjárulék "átnevezése" szociális hozzájárulási adóvá, azt jelenti hogy az addigi kötelezettség de jog is ( jarulék ) átment CSAK kötelezettségbe ( adó) . A tranzakciós adóként egy vállalkozás csak a közterhek ÁTUTALÁSÁRA kb. 5-5000-szer többet fizet a cégméret függvényében, mint sokaknak lépesméz "rezsicsökkentés" . A gáz -és a villanyáram világpiaci árai alapján, mellesleg az egész egy közröhej, kb 20% -kal lett volna VÉGIG OLCSÓBB, mint e nélkül a marhaság nélkül. A lehúzócska durva. Értelek én, hogy az egykulcsos adó személy szerint neked jobb- nekem is- de az általa okozott társadalmi feszültség már nem jobb, és attól függően milyen területen dolgozol., KÖZVETVE lehet, hogy Te is jobban járnál ha a csóróknál több pénz maradna, amit ők EL IS KÖLTENÉNEK itthon, és ezzel a KKV szektort erősítenék, ami a munkavállalók 2/3-át adja - ismét tudna nőni a bér , sprirálban- + és a GDP 1/3-át, vagyis csökkenne legalább % -osan az államháztartási hiány, és az adósság, vagyis KEVESEBBET kell elvonni, és műkix az ország. Az a helyzet, hogy a makro egy nagyon sok összetevős folyamat, egy kis billentés itt -ott akár 20 másik tényezőre is kihat, és lehet, hogy 10 perc alatt a most teljesen elutasított magasabb adókulcs az 1millás bruttó fölött, igen hamar átfordulna a magasabb jövedelmi szinteken is "haszonba " úgy, hogy a ma keveset keresők is jobban élnek. Szerintem, ez lehet értelmes cél, ha jól nyúlnak hozzá! Az a fontos, hogy úgy kell belőni a sávokat miegymás, ami még nem fogja vissza a szárnyallni tudókat, de felemeli azokat, akiknek ez nem annyira megy. Sok oka lehet annak is, összetett. Én sem akarom, hogy olyanokra dolgozzak, akik nem akarnak semmit csinálni csak nézni a köldöküket egész nap. De az sem ok, hogy ma a DOLGOZÓI szegénység ilyen nagy mértékű legyen! És igen: nem tudunk annyi adót fizetni, amennyi ahhoz is elég, hogy ennyit lopjanak, meg még az ország is rendben legyen! És ha már itt tartunk, én például nem találkoztam azzal a nemzeti konzultációval, amiben stadionokért, falábú focistáknak fizetett TAO-s pénzekért, ezermilliárdos, két fős nézettségű mérkőzésekért kellett volna x-elgetnem! Azt hiszem, azt azért hamar visszaküldtem volna, óóóriási nemmel! Ha ERRE a szarra van pénz, akkor jogos elvárás, hogy legyen az iskolákra ( még tavaly is további 6,8% -ot csökkent a ráfordítás) egészségügyre ( az is csökkent 2% -ot) és ne az egyházak támogatása nőjön 50%-kal!

2018.04.04. 18:06:50

Ki ez a "mi", akiknek a nevében ez a lelkes blogger harcot hirdet?

Powerslave 2018.04.04. 18:16:16

Ostoba demagóg faszkalap...

MEDVE1978 2018.04.04. 18:38:15

@1ghost:

Az adószerkezeti probléma itt is látható szépen:

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_qse006i.html

Ahogy látható Gazdálkodó szervezetek által fizetett adó < Lakossági adó < fogyasztási adó

TAO-ból kemény 369 milliárd forint jön be, ami kevesebb mint hatoda a lakossági befizetéseknek.
Ahogy az egészből azt is lehet látni, hogy nagyjából mekkorát változtatna egészen az SZJA-ban mondjuk egy második kulcs bevezetése, itt látni, hogy ezzel értelmesen legfeljebb a felső jövedelmi deciliseket lehetne sújtani. www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_zhc014b.html?down=1644

Tehát mondjuk dupla (30%) adókulcsnál el lehetne érni vele 5-600 mrd forint növekedést (ez persze fogyasztási oldalon mérséklődik elég sokkal, mert a kevesebb kereső "gazdagok" visszafogják a fogyasztásukat).

A lényeg az, hogy a progresszív adózás inkább a társadalmi igazságosság illúziójához járul hozzá, mint a tényleges igazságossághoz. Persze a baloldali pártoknak jól hangzik a "fizessenek a gazdagok", de ez a szlogen egy alapvetően szegény országban nehezen megvalósítható.

A probléma abból fakad, hogy a vállalatok adóelkerülnek és adóoptimalizálnak. Ez elsősorban világszinten tetten érhető dolog, de minden fejlett országos sújt, így minket is. A befizetett társasági adó nagyságrendjéhez viszonylag jó példa, hogy a MOL 2017. évi nyeresége önmagában több mint 300 milliárd forint volt, az OTP-jé pedig 281 milliárd.

Én nem támogatom a progresszív adózást, elsősorban mert magam felé hajlik a kezem (keresek annyit, ami a magasabb kulcsokba esne), másodsorban azért, mert ez nem lenne túl célravezető gazdasági szempontból sem.

Itt egy jó statisztika egyébként arról, hogy az SZJA módosítás 2010 után mennyire keveset számított az összes befizetett SZJA tekintetében.

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qse006c.html

Jól látni, hogy a 2009-ben az SZJA bevétel 2000 milliárd körül van, utána lemegy 1500 mrd alá évekig és várhatóan idén megy újra 2000 milliárd felé. A konstans különbség 500 mrd körül van (hiány). Ha valaki megnézi az ÁFA-t, az 2000 mrd Ft-ról emelkedik el 2017-re 3500 mrd-ig. Tehát 1500 mrd-al nőttek az ÁFA bevételek, míg 500 mrd csökkent az SZJA befizetés (átmenetileg, most a növekvő jövedelmekkel visszamegy). Ez azt mutatja, hogy a sávok megszüntetése és a forgalmi adó koncentráció pénzügytechnikailag jó lépés volt (a plusz pénzből a "gazdagok" fogyasztottak).

XXXXXL 2018.04.04. 19:56:44

Csússzatok màr le az szja kulcsokról, akinek igazàn jól megy az nem munkabérként veszi ki a pénzét!
Évenként kötelezô vagyonbevallàs, majd ezek összevetése a bevallott jövedelemmel. Aki ebüntetnja (egy hàzat azért nehéz eldugni) az lehet rommà büntetni. Lesz majd sìràs-rìvàs és fogcsikorgatàs :)

1ghost 2018.04.04. 21:49:42

@MEDVE1978:

Baromság! Progresszív adókulcs mellett az egy foglalkoztatottra jutó GDP évi 4%-kal növekedett, 1998-2008 között, az egykulcsos adó mellett (2010-2017 között) meg évi 0,5%-kal.

Ennyit erről.

s 2018.04.04. 23:56:18

@1ghost: "Hogy a jövedelem mitől nő a abba meg nem akarok belemenni"
Pedig jobban tennéd. Nem szeretnék analfabétákkal pénzről beszélgetni. Különösképpen nem az én pénzemről nem.

s 2018.04.05. 00:08:59

@ami szabad: "De az sem ok, hogy ma a DOLGOZÓI szegénység ilyen nagy mértékű legyen!"

Nem nagy mértékű. Nekem sincs cégem. Bérből és fizetésből élek. Amit én megtettem, azt más is megtehette volna. Tanul gyerekként, tanul felnőttként - már család és gyerek mellet, két műszakos munkarendben dolgozva. Azt hittem bazdmeg, a szemem kifolyik, mikor hajnali kettő óra tízkor felkeltem tanulni hogy a négy tizenötös postavonaton már rajta legyek, hogy nyolc harminckor mosolyogva és szépen borotváltan megírjam a zh.-t. Akkor a többiek röhögtek, konyakoztak, cigiztek és lesajnáltak. Most persze kellene a pénzem. A kurva kibaszott anyátokat. Sepregessed az udvart bazdmeg havi nettó nyolcvanért, ha már akkor olyan kibaszott nagymenő voltál. Én nem voltam az. Még vonatra is úgy kellet kölcsön kunyerálnom, vagy mehettem stoppal. Az élet igazságos, mindenkinek megvan a lehetősége. Ha elbasztátok, nálam ne álljatok sorba pénzért.

ami szabad 2018.04.05. 07:34:37

@s: Ezt ismerem. Volt hogy 3 melóhelyem volt egyszerre, ma is két BEJELENTETT munkahelyem van, de igazából 3 felé dolgozom. Az összes sulit ( érettségi óta + 3 meg nyelv szumma vagy 6-7 év) meló MELLETT végeztem el, és valóban, utólag megy az irigykedés, én is jót röhögök rajta. Csakhogy a belső motiváció mellett, volt ennek más oka is: valamin szocializálódtunk otthon. Ezt a szemléletet meg kell tudni tanulni. És ebben nagy felelőssége van a politikától kezdve az iskolákon át persze elsősorban a családoknak, MINDENKINEK. Épp tegnap olvastam, hogy itthon a fiatalok milyen kis hányada dolgozik hétvégéken, míg az egyébként lényegesen jobban kereső nyugat-európai fiatalok esetében ez az arány, bő egyharmad. De minden paternalista állam az egyéni felelősség ELLEN hat, és ez az egyik oka annak, a sok egyéb mellett, hogy szerintem a fidesznek mennie kell. A sugallatai azt a tévképzetet szülik, hogy majd jól megoldja helyetted az állam a problémáidat. Te ne gondolkodj, majd mi helyetted... E mellett a kommunikáció mellett azonban a jogszabályalkotások zöme ( akár a hivatalosan nem fizető eü- de belepréselnek- nem lesz nyugdíjad ( max az utolsó fizu 40% -a lesz a várható ennyi befizetés ellenére) de azért jól megvédtük + az alaptörvénybe bevágtuk, hogy majd pereld a saját gyerekedet!!!! Megvédünk a bankoktól- velük szedetjük be az általunk kitalált tranzakciós adót, csúnya multi távközlési cégek- velük szedetjük be a rád kirótt telekommunikációs adót, szóval összességében mond valamit, az ellenkezőjét csinálja jogszabályokkal megerősítve, de azt a HITET generálja, hogy majd jön állambácsi, és megold. Ezáltal az egyéni felelősség szerepét gyengíti, holott nagyon is erősíteni kellene!!!

1ghost 2018.04.05. 07:42:35

@s: Sorry, neked ahhoz nincs elég intellektuális muníciót hogy gazdasági növekedés ügyében vitapartner légy.

s 2018.04.05. 10:52:38

@ami szabad: "Épp tegnap olvastam, hogy itthon a fiatalok milyen kis hányada dolgozik hétvégéken, míg az egyébként lényegesen jobban kereső nyugat-európai fiatalok esetében ez az arány, bő egyharmad."
Nekem ez nem tűnik ellentmondásnak. Ha jól fizetnek, akkor dolgozik mindenki, akár hétvégén is.

"De minden paternalista állam az egyéni felelősség ELLEN hat, és ez az egyik oka annak, a sok egyéb mellett, hogy szerintem a fidesznek mennie kell."
Az én egyéni felelősségem ellen nem tudott hatni. Vagyunk ezzel így még páran, nekünk menni fog a szekér, bármilyen kormány is lesz. Azt tudom, hogy a fidesz nem tesz jót Magyarországnak, tehát jobb lenne valóban, ha menne. Ugyanakkor nem tudok egyetérteni azzal az ellenzéki érveléssel, hogy "fizessenek a gazdagok" és itt gazdagnak kiáltanak ki mindenkit, aki a bécsi aldi eladó fizetésének a felét eléri. Ez nem korrekt. A legtöbben ezen emberek közül egy szolid középosztály szintű jövedelmet mondhatnak a magukénak, amit többnyire a saját igyekezetükkel és szorgalmukkal értek el. Sajnos orbán is szocializmust épített az atyáskodó állam illúziójával és az ellenzék sem képest mást ajánlani, mint a jövedelmek egyenesbe vágását az adórendszer által, ami épp azt a hajtóerőt ölné ki a társadalomból, amire pedig a legnagyobb szükség volna. Ebbe egyszer már belebuktunk kádárék alatt. Nem volna jó újra elkövetni ugyanezt a hibát.

mgdé 2018.04.05. 15:30:16

@s:
Már bocs, de JELENLEG - az EHO miatt - az alacsonyabb jövedelműek fizetnek arányosan többet.
Jól keresel, nem zsíroskenyérre hiányzik, akkor MIÉRT várod el, hogy a keveset keresők támogassanak téged?

De ha már az egykulcsos adóval szimpatizálsz, akkor legalább legyen VALÓBAN egykulcsos:
Ne legyen az EHO-nak felső határa, mindenki mindenből ugyanakkora %-ot fizessen! Tetszik?
(Pontosabban, nem kell a politikai szómágia, a kedvedért csak egy kulcs legyen, de az akkor sajnos magasabb(!) a mostaninál, s az EHO-t meg felejtsék el.)

Bőven "EHO felett" keresek, tehát nem a saját pénzem féltem tőled ...

s 2018.04.05. 15:51:35

@Én de genere Mi: "MIÉRT várod el, hogy a keveset keresők támogassanak téged?"
Megbocsáss nekem, de ez egy akkora faszság, hogy leestem a székről. Engemet az alacsony keresetűek kurvára nem támogatnak. Az más kérdés, hogy nehézségeik vannak a gyatra pénzügy helyzetük miatt, mert ÉN MÁR NEM TÁMOGATOM ŐKET TOVÁBB. Keressenek jobban! Ez a recept.
Az EHO az adóval ellentétben nem jövedelem arányos hozzájárulás a társadalmi költségekhez. Egy darab jómunkásember ellátása pont annyiba kerül, mint egy darab jómunkásember ellátása. Pont. Ezt kell kifizetni. Miért lenne következetes az, ha a többet keresőről azt feltételeznénk, hogy többet is igényel az ilyen fajta szolgáltatásból. Mikor kimutatások igazolják, hogy ők azok akik egészségesebben élnek, kevésbé lesznek krónikus keringési, ízületi, stb. problémáik. Tehát a kórházak nem velük vannak tele. Ennek ellenére te azt akarod, hogy ők fizessenek többet. Most akkor ki támogatna kit? Gondold csak ezt át még egyszer!
Te a baszadék ellenzék érvét huhogod itt vissza nekem, hogy vegyük el a pénzt azoktól, akiknél van. Mert az a legegyszerűbb. Tőlem már elvettétek, bazdmeg. Betoltam a manyupot, legyen elég annyi. Még egyszer ne gyertek ide ezzel, mert úgy baszom pofán a momentumos, lmps, dks, mszps faszszopókat, hogy átrepülik a Holdat. Az egyéni nyugdíjszámla hol a beteg faszban van? A fidesz ígérte. Az ellenzéki nagymenők már nem is ígérik. Azzal jönnek, hogy kellene még egy kis pénz. Elmentek ti a kurva rohadt anyátokba, bazdmeg!

mgdé 2018.04.05. 16:25:12

@s:
Ne káromkodj, öcsi. Azt a saját kis homokozódban, a haverjaid közt. Ezt nem tanították meg ama sok felemlegetett iskoládban?

Amit huhogsz, az csak a szokásos avítt magyar módi: A jobbágy, az fizessen csak, de én már "nemes" vagyok, én ugyan miért, mire fel? Van aki ehhez a születésére, van aki a "mert én mennyit letettem már az asztalra, hogy ezt elérhessem" dumára hivatkozik. Te az utóbbi vagy. Pedig amit te elértél, azt egy közösségben, egy közösség révén érted el, a közösség tette lehetővé, hogy (még ha - elhiszem neked - rengeteg saját áldozat révén is) felemelkedhess, kiemelkedhess. Miután ezen már túl vagy, megtagadod a sorsközösséget. Nem csak az erre valóban (vagy csak a mufurc hited szerint) érdemtelenekkel, hanem mindenkivel, aki alattad van. Pedig a "közös csónakban evezünk" mondás nem véletlen, nem blabla. Sokkal inkább szükségszerű igazság.

S bocs, ha ezek után majd nem állok meg melletted az úton, ha épp balesetet szenvedtél. Még összevéreznéd a drága ruhám. A "véletlen" balesetedről meg nyilván csakis te(!) tehetsz, ki más.

A manyupod, a nyugdíj számládat pedig nem én vettem el. Hanem pont, hogy tőlem is elvették. Te meg, ahelyett hogy szolidárisak lennénk egymással, (már bocs de) meglehetősen balfék és ostoba módon, például engem okolsz. Hát ezért van itt ilyen fidesz, meg mszp, meg volt és leendő társaik. Nyugodtan köszönd magadnak, te meg is érdemled őket.

s 2018.04.05. 16:37:42

@Én de genere Mi: "Pedig amit te elértél, azt egy közösségben, egy közösség révén érted el, a közösség tette lehetővé, hogy (még ha - elhiszem neked - rengeteg saját áldozat révén is) felemelkedhess, kiemelkedhess."
Nos, ez a közösség ezt minden tagjának lehetővé tette, úgy tudom. Én tehetek arról, hogy más nem élt vele? Most meg a markát tartja? A te gondolatod mentén én is lehetnék ma szarul fizetett alkalmazott. Az én gondolatom mentén a többieknek is jól fizetett alkalmazottnak kellene lenni. Szerinted melyikünk gondolata szolgálja jobban ezt az országot? A tiéd, ami visszafog, magyarázza a gyenge teljesítést, vagy inkább az enyém, ami ösztönöz, jutalmazza az erőfeszítést. Ne siess a válasszal! Vedd figyelembe szocialista hazánk bukásra ítélt rövid történetét. Majd tekints a falkában vadászó farkasokra. Az ő több millió évükre. Most felelj! Mi a jobb ennek az országnak.

mgdé 2018.04.05. 17:37:00

@s:
Nos, pont egyetlen társadalom sem teszi/teheti MINDENKINEK egyformán és egyaránt lehetővé. Egyrészt mert nem egyformák a képességek, környezetek, másrészt mert 10 millió - mondjuk - nőgyógyásszal nincs is mit kezdeni. Valamilyen piramis automatikusan volt/van/lesz. Mindennemű vagyoni, társadalmi hátteret elhagyva, már csak a képességek és a munkamegosztás alapján is. Nincs hajó 50 kormányossal és egyetlen evezőssel.

Amit viszont - amennyiben elfogadjuk, hogy nem a rabszolgatartás az ember természetes társadalmi struktúrája - normális társadalomnak tennie kell (kellene), az az, hogy aki akar és képes tenni a sorsa jobbra fordulásáért, annak segít, lehetőségeket teremt. Akár már csak önző okból, maga a társadalom is ezáltal tud gazdagabb, fejlettebb, műveltebb stb. lenni. (Persze, ha elég erős, gyarmatosíthat is ...)

De ez nem általános pénzszórást kellene hogy jelentsen, hanem lehetőségek tudatos teremtését. Mondjuk felkészítő iskolákat és egyéb lehetőségeket azoknak akik alkalmasak (gyerekként: jó eséllyel azok lehetnek), de hiányos az alapjuk (s ebben most mindegy, hogy villamosmérnöknek, vagy asztalosnak, vagy - uram bocsá ! - focistának), méltányos támogatás és ösztöndíj lehetőségeket, igen, akár szigorú - de teljesíthető - teljesítmény elvárásokkal, s nem "mindenkinek", hanem aki kiérdemli. De annak lehetőleg minden egyéb feltételtől függetlenül. Pl. ehhez viszont a társadalom tagjainak közös áldozata avagy befektetése, értsd akár adója - persze csak az egyének gyarapodását nem meggátoló, normális mértékű adója - szükséges. Kié-kié teherbíró képessége szerint. Tehát, igen, akár te is, én is fizessünk többet, akár arányosan is többet az átlagnál. Ami azonban természetesen nem dupla, tripla, stb. mérték, csak egyszerűen kicsit azért több. (A többit számolják ki az értő közgazdászok. Nem Matolcsyra gondoltam ...) Mert mivel már nem zsíroskenyérre kell, belefér egy kis szolidaritás is a büdzsénkbe. S leheetőleg váljon természetessé ez a - megengedem, behatárolt - szolidaritás a vagyonukban, életvitelükben már szerencsésen polgárosodottak körében. (Meg persze normális kormányok, nem pedig tahó újszpáhi "urak".) Ha a társadalom mondjuk 70 %-a elégedetlen a sorsával - s ennyi már egyszerűen nem lehet mind önhibájából - az nem jó út. Normális társadalom, ha azok tagjait valóban összeköti valami, legalább célként ki kell hogy tűzzön maga elé legalább egy 75-80-85-90 %-os "megtalálta a helyét" rátát. (100 %-ot felesleges, az utópia, mindenkit nem tudsz boldogítani.) Aki ezt puszta önzésből nem akarja, az sokkal inkább politikai/gazdasági/munkakerülési/egyéb tetszés szerinti pióca, mint a közösség alkotóeleme. Az emberek közösségei meg - bizony, leginkább ezt tanítja meg a történelem - egyre nagyobbak. (S már is ki lehet tekinteni, mi legyen pl. az EU-val ...) Egyre elvontabbak az összekötést biztosító hitek. Szó nincs már vérségről, tökazonos életmódról (a nomád törzsek még pillanatok alatt tudtak egyesülni, igaz, szétválni is), mittudoménmiről.

Farkasok: Egyelőre még azt érzem - bár a stílusod észrevehetően normálisabb lett - te nem farkas lennél.
Sokkal inkább mondjuk tigris, akit miután felneveltek, csak a saját útját járja. Nem foglalkozik semmilyen falkával, ilyesmivel. A "rokonok" közül leginkább még az orangután ilyen. A többi "rokon" már társadalomban él.

Amúgy meg, igen, jobb országot kívánok a gyerekeimnek a mostaninál. Pedig képességeik és indulási lehetőségeik alapján bőven nem a társadalom alsó kétharmadába fognak tartozni. Tele a hócipőm az ostobaságokkal, gyűlölködéssel, kicsinyeskedéssel. Jobbat akarok! S ha nem is túl sokat, teszek is ezért. Mondjuk magamtól is befizetek olyan helyre, ahol segítik pár szegényebb gyerek tanulási lehetőségeit. Mert így gondolom helyesnek.

s 2018.04.06. 12:12:35

@Én de genere Mi: Ne akard megtudni, mennyi adót fizetek. Pedig csak 15%, mégis egy kisebb család jövedelme. Ne kelljen több!
Nézd meg mire megy, kiknek adják és utána mondjad tiszta lelkiismerettel a pofámba, hogy fizessek még.
Magányos farkas vagyok. Keresem a falkámat, akikkel együtt futhatok. Akik együtt futnak velem. Akiknek segíthetem a vadászatát. Ezek nem ti vagytok. A mostani vezetés erővel veszi el magának és a haveroknak a pénzt, átharapnám a torkukat, mint egy vadállat. Az ellenzék szelíden kunyerál, vinnyog. Ezek dögevő hiénák.
Magányos farkas vagyok.
Menjetek a faszba!
Senki nem képvisel minket. SENKI. A hatalmat akarják, aztán csak visszaélnek vele. Mindig így volt, mindig így lesz. Nincs társadalom. Volt, és nem én basztam szét. Most már hagyjanak békén és hagyják meg a pénzem. Lesz új társadalom, de akkor újra szerződünk. Megnézzük, pontosan ki mit ad bele és kinek mi jár vissza. Enélkül nem fog menni. Ne is álmodjon róla senki. Mert nem fogom engedni, hogy másként legyen. Nincs potyázás, haveroknak lenyúlás túlszámlázás, mindenkit hülyének nézés. NINCS. tarsolycsabika, matolcsygyurika, poltpetike, tiborczpityuka, elmentek ti mind a buzi kurva rohadt anyátok retkes picsájába, bazdmeg! Ha élve megússzátok ezt az ámokfutást, már annak örülnötök kellene. Ehhez képest ti még terveket szövögettek, üzengettek. NEKEM, BAZDMEG! Nekem ne merjetek üzenni, mert szétbaszom a kurva rohadt anyátok gennyes picsáját, bazdmeg!
Az ellenzék ugyanez. Kis csírák. De már bejelentették, hogy több pénz kell nekik. Tőlem. Mi a kurva kibaszott ribanc anyátokért kell még több pénz, bazdmeg? MIRE? A ti haverjaitokat is nekem kellene ellátnom egy kisebb vagyonnal? Oldjátok meg abból, ami ott van. Vágjátok szét a matolcsygyurikát egy körömollóval miszlikbe, akkor biztos elárulja, hova tette azt a kurva sok pénzt. A hülyegyerekeit is ellátta már mindennel abból, amit eddig befizettem. Kérdezősködjetek nála. Hozzám már ne gyertek ezzel, hogy fizessek még. Ebben a kurva kibaszott országban mindenkinek elment a józan esze. A nyugdíjpénz elrablása után kellett volna bazdmeg itt kinyírni minden faszszopó gecit, akkor megtanulták volna, hogy mit lehet és mit nem. Bár még most sem késő. Be lesz verve a mocsok kibaszott pofátok, ha még egyszer pénzt mertek kérni bármire.

mgdé 2018.04.06. 14:12:23

@s:
??

Megvesztél? Vagy csak szar minőségű volt a házipálesz amit frissen benyakaltál?

Szerinted mondjuk a kedves baltás viking (bocsánat, varég) svédek eleve a tutiból indultak? Vagy mégiscsak apránként meg kellett küzdeniük mindazért amijük most van - társadalmi berendezkedés -, s jó hosszú évszázadok alatt létre kellett hozniuk azt? Mondjuk ők eredetileg hajósnép is, kénytelen-kelletlen meg kellett tanulniuk együttműködni egymással, bizony még az egymással örök haragosoknak is, ha nem akartak minden egyes vízre szállás alkalmával mind egy szálig belefulladni a tengerbe.

Amúgy meg: ha nem lesz új, legalább kicsit másfajta társadalom nálunk, bizony amit megkívánnak, továbbra is el fogják venni. Persze HA valódi hős vagy, s az első bennfentes "vevőt" aki bejelentkezik a cégedre/házadra/nyaralódra/nyugdíjadra/lányodra/a havi "védelmi" pénzre, le is lőheted. S ha elég sok a hős, talán a lenyúlók fogynak el előbb. De ha mégsem, ha kevés lesz a hős, akkor viszont még szarabb világ jön. Ajánlom Ukrajnát vagy Koszovót kitekintésül ...

MEDVE1978 2018.04.07. 10:33:35

@1ghost: :DDDDD
Csak tovább demagógan, kiragadva a kontextusból. Szóval most már az egy főre jutó GDP-t elemezzük? Ennek kurva kevés köze van az érdemi foglalkoztatási helyzethez vagy akár társadalmi szolidaritáshoz és jövedelemelosztáshoz.

Még röhejesebb a két időszak, amit demagógan összehasonlítasz. Az egyik a privatizáció befejezése és az uniós csatlakozás, óriási világpiaci pénzbőséggel, rapid fejlődő USA-val persze csak 2008-ig (miért is hagytad ki célzottan a 2008-2010-es időszakot, ja mert hogy akkor válság volt).
2008-tól nyilván beszakad a válság miatt a GDP és jóval szarabb a növekedés évekig. Ráadásul a foglalkoztatottak száma is emelkedik a közfoglalkozatás miatt, tehát a mutató még kisebb emelkedést fog mutatni matematikai okokból.

Szóval ez az érved egy nagy nulla, kb. olyan szinten mozog, mint amikor az Elios ügyre Németh Szilárd azt válaszolja, hogy STOP Soros.

MEDVE1978 2018.04.07. 11:50:03

@Én de genere Mi: Ez megint más kérdés szerintem. Sajnos, hogy ha megnézi valaki a társadalmi berendezkedéseket nyugatról kelet felé, a polgárság szerepét, korrupciót, civil társadalmat vizsgálva, akkor oda fog jutni, hogy Magyarország tökéletesen "illeszkedik" a sorba. Magyarul jobban állunk talán ebből a szempontból, mint a románok, bolgárok, oroszok, viszont nyilvánvalóan rosszabbul már a cseheknél, tradicionális nyugat-európaiaknál és a skandináv államoknál is. Szépen beilleszkedünk a sorba.

A korrupció, a nepotizmus a magyar szocializáció és kultúra részei. Ebből következik az is, hogy tendenciózusan - a nyugatiakhoz képest - mindig magas szinten lesznek / voltak korruptak a kormányaink. Az egészben Orbánék annyit újítottak, hogy intézményi szintre emelték a lopást és a korrupciót, eltörölve a korábbi korlátozó tényezőket.

mgdé 2018.04.07. 18:51:57

@MEDVE1978:
Ebben igazad van, de - szerintem legalábbis - az sem mindegy, mi az aktuális irány.

Márpedig sajnos ugyanazt tapasztalom, mint amit @ami szabad kartárs is említett, s oly
sokan mások is felemlítenek: bizony nőttek azok a bizonyos %-ok, s ehhez még egyre gyengébb minőségűek a ténylegesen ráköltött pénzekből elkészített munkák. Lásd akár Elios, akár a felesleges látszatberuházások, stb. S ez BŰN, ez rossz irány. Mert még az a pénz sem hasznosul rendesen, amit valóban a munkára költöttek. Szóval, ha a mozgástér történelmileg és földrajzilag is valóban csak keletközép-európai is, illene inkább a csehek, mint az ukránok irányát kellene kijelölni VALÓS célként. Svédország valóban nem leszünk, de ettől még a mostani irány rossz. S amíg egy "Mészáros" a nemzeti tőke, az is marad. Mert ő és az őfélék csak ebben a fals rendszerben működnek, képtelen bármit is előre vinni az országot. Akkor már inkább akár a Gattyányt miniszterelnöknek ...

S igen, fogalmam sincs melyik mostani ismertebb párt lenne alkalmas a jó irányba kormányozni a hajót. Mármint valóságosan is, nem csak duma szinten. De ettől még, ami most van, ami most folyik, az ROSSZ.

mgdé 2018.04.07. 18:59:45

@Én de genere Mi:
Bocsánat:
... Gattyánt ...
süti beállítások módosítása